Eğitim Fakültesi

İngilizce Öğretmenliği

İngilizce Öğretmenliği

Öğretmenlik Uygulaması
 
Okul Deneyimi ve Yardımcı Öğretmenlik-I (Toplam 10 Kredi – 5. Dönem)
 
Öğretmen adayları öğrenimlerinin 5. Döneminde öğretmen eğitimi için işbirliği yapılan okul öncesi öğrenim, ilköğrenim ve orta öğrenim kurumlarında görev yapan deneyimli ve başarıl öğretmenlerin birinin sınıfına tam zamanlı (haftada iki buçuk gün ya da beş yarım gün) “Yardımcı Öğretmen” olarak yerleştirilir. Öğretmen adayları bu sınıflarda üniversiteden aldıkları derslerin ödev ve uygulamalarına yönelik olarak gerekli gözlem, inceleme ve araştırma çalışmalarını yaparlar; eğitim-öğretimle ilgili yardımcısı olduğu öğretmene yardım ederler; ihtiyacı olan öğrencilere bireysel olarak ders verirler; küçük öğrenci gruplarına kısa süreli ders verirler (macro teaching). Ayrıca sınırlı sayıda da olsa her dönem en az beş defa usta öğretmen ve uygulama öğretim üyesinin rehberliğinde bir öğretmen gibi sınıfın tamamına ders verirler. Bunlara ilaveten usta öğretmenin uygun gördüğü öğretimle ilgili diğer işleri yaparlar. Öğretmen Yardımcılarının bu aşamada üç temel görevi vardır: 
 
1) Yardımcı olduğu öğretmenin yaptığı uygulamaları dikkatlice gözlemek ve bu uygulamalardan ve edinmiş olduğu teorik bilgilerden yararlanarak öğretmenliği öğrenmek;
2) Öğretmene yardımcı olarak ve öğrencileri ders çalışarak sınıfın başarısına katkı sağlamak;
3) Kendi deneyimlerinden ders alarak öğretmenliği öğrenmek.
 
Okul Deneyimi ve Yardımcı Öğretmenlik-II (Toplam 10 Kredi – 6. Dönem)
 
Okul Deneyimi ve Yardımcı Öğretmenlik-I’i başarı ile tamamlayan öğrenciler 6. Dönemde aynı
ve/veya farklı bir uygulama okulunda aynı/başka bir uygulama öğretmeninin sınıfına tam zamanlı (haftada iki buçuk gün ya da beş yarım gün) “Yardımcı Öğretmen” olarak tekrar yerleştirilir. Öğretmen adayları bu sınıflarda üniversiteden aldıkları derslerin ödev ve uygulamalarına yönelik olarak gerekli gözlem, inceleme ve araştırma çalışmalarını yaparlar; eğitim-öğretimle ilgili yardımcısı olduğu öğretmene yardım ederler; ihtiyacı olan öğrencilere bireysel olarak ders verirler. Küçük öğrenci gruplarına kısa süreli ders verirler (macro teaching). Ayrıca sınırlı sayıda da olsa her dönem en az beş defa usta öğretmen ve uygulama öğretim üyesinin rehberliğinde bir öğretmen gibi sınıfın tamamına ders verirler. Bunlara ilaveten usta öğretmenin uygun gördüğü öğretimle ilgili diğer işleri yaparlar. Öğretmen Yardımcılarının bu aşamada üç temel görevi vardır:

1) Yardımcı olduğu öğretmenin yaptığı uygulamaları dikkatlice gözlemek ve bu uygulamalardan ve edinmiş olduğu teorik bilgilerden yararlanarak öğretmenliği öğrenmek;
2) Öğretmene yardımcı olarak ve öğrencileri ders çalışarak sınıfın başarısına katkı sağlamak başarı düzeyini yükseltmek
3)Kendi deneyimlerinden ders alarak öğretmenliği öğrenmek. 

Okul Deneyimi ve Yardımcı Öğretmenlik-I ve Okul Deneyimi ve Yardımcı Öğretmenlik-II derslerinin gereği olarak öğretmen adayları yerleştirildikleri okullarda her hafta ortalama 20-25 saat uygulama/gözlem yaparlar.
 
Öğretmenlik Uygulaması ve Aday Öğretmenlik-I (Toplam 15 Kredi – 7. Dönem)
 
Öğretmen Yardımcılığı’nı başarı ile tamamlayarak son sınıfa geçen öğretmen adayları iki dönem sürecek olan tam gün Öğretmenlik Uygulamasının bu ilk döneminde deneyimli ve başarılı bir öğretmenin sınıfına “Aday Öğretmen” olarak yerleştirilir. Bu öğretmenin rehberliğinde dönemin ilk haftasından itibaren kısmi olarak üstlenmeye başladıkları öğretmenliğe ilişkin görev ve sorumluluklar aşamalı olarak artar. Yaptıkları öğretmenlik uygulamaları giderek artan öğretmen adayları, bu dönemin ortalama beş haftasında öğretmene ait görevleri, ilgili öğretim elemanının ve yardımcısı olduğu uygulama öğretmeninin rehberliğinde üstlenir. Aday öğretmenler bu beş haftalık dönemde hem
5 yardımcısı oldukları usta öğreticiler olan uygulama öğretmenleri hem de uygulama öğretim elemanı tarafından izlenir, yönlendirilir ve geri bildirimlerle bir öğretmen olarak gelişmesine rehberlik yapılır.

Öğretmenlik Uygulaması ve Aday Öğretmenlik-II (Toplam 15 Kredi – 8. Dönem)

Öğretmenlik Uygulamasının ikinci döneminde öğretmen adayları farklı bir okulda farklı bir uygulama öğretmeninin sınıfına yerleştirilir. Bu deneyim öğretmen adaylarının üniversitede aldığı eğitimin son aşamasıdır ve bu aşama başarı ile tamamlandıktan sonra mezun olarak “Öğretmen” olurlar. Öğretmen adayları, bu dönemin ortalama yedi haftasında ilgili öğretim üyesi ve yardımcısı oldukları öğretmenin rehberliğinde öğretmenliğe ait görevleri üstlenir. Bu son dönemde sergiledikleri bilgi, beceri ve davranışlar Okulda Üniversite Öğretmenlik Yeterliliklerine (Standartlarına) göre değerlendirilir.



STAJYER GÖNDERDİĞİMİZ OKULLAR
 
İNGİLİZCE ÖĞRETMENLİĞİ STAJ OKULLARI
 
 
 
1.         BEŞİKTAŞ ANADOLU LİSESİ
2.         CUMHURİYET ORTAOKULU
3.         HİSAR OKULLARI
4.         İELEV OKULLARI
5.         KOÇ ORTAOKULU
6.         MEF OKULLARI BAHÇEŞEHİR KAMPÜSÜ
7.         MEF OKULLARI ULUS KAMPÜSÜ
8.         MEF ÜNİVERSİTESİ PREP SCHOOL
9.         ŞİŞLİ TERAKKİ OKULLARI
10.       ŞİŞLİ ANADOLU LİSESİ
11.       NİLUFER GÖKAY ORTAOKULU
12.       MEF INTERNATIONAL SCHOOL
13.       PROF.DR.ALİ KEMAL YİĞİTOĞLU ORTAOKULU
14.       ENKA OKULLARI
15.       DARÜŞŞAFAKA ORTAOKULU
16.      VİZYON KOLEJİ
17.      AYAZAĞA ORTAOKULU

 
 
 
Bu internet sitesinde, kullanıcı deneyimini geliştirmek ve internet sitesinin verimli çalışmasını sağlamak amacıyla çerezler kullanılmaktadır. Bu internet sitesini kullanarak bu çerezlerin kullanılmasını kabul etmiş olursunuz. Çerezleri nasıl kullandığımız, sildiğimiz ve engellediğimiz ile ilgili detaylı bilgi için lütfen Çerez Politikası sayfasını okuyunuz.
x