Matematik Uygulama Programı
MEF Üniversitesi Eğitim Fakültesi
Uygulama Okulu
Matematik Uygulama Programı
Uygulama Okulu
Matematik Uygulama Programı
(16 Nisan 2020-15 Mayıs 2020)
Değerli Veliler ve Sevgili Öğrenciler,
MEF Üniversitesi Eğitim Fakültesi Okulda Üniversite Modelini okul-üniversite iş birliğine dayalı olarak 2014 yılından beri yürütmektedir. Bu kapsamda sadece yetiştirdiği öğretmen adayları değil, tüm öğretim görevlileri de öğretmenlik deneyimine sahiptir. Eğitim fakültemiz araştırmacı öğretmen yetiştirmeyi de ilke edinmiştir. Deneyimli öğretim üyesi kadrosu ile yapılandırmacı bir bakış açısıyla öğretmen adaylarını yetiştirmeye devam etmektedir.
Okulların kapalı olduğu bu kriz döneminde (Covid-19 nedeni ile) evde kalan özellikle Devlet okulunda öğrenim gören çocuklarımızın eğitim-öğretim ihtiyacını önemsiyoruz. Bu kapsamda yapılandırmacı ve ters yüz eğitim yaklaşımı (flipped learning) odaklı bir matematik programının uygulamasını yapmayı hedeflemekteyiz.
Uygulama Okulu Öğretim Elemanları:
Doç Dr. Zelha Tunç-Pekkan, MEF Üniversitesi Mat. Öğrt. Blm. Dekan Yardımcısı
Doç Dr. R. Didem Taylan, MEF Üniversitesi Mat. Öğrt. Blm. Bölüm Başkanı
Bengi Birgili, MEF Üniversitesi Mat. Öğrt. Blm. Araştırma Görevlisi
Berna Güçlücan, Matematik Öğretmeni, MEF Okulları, Ulus
Semra Şentürk, Matematik Öğretmeni, MEF Okulları, Bahçeşehir
Hüner Uysal, Matematik Öğretmeni, IELEV, Çekmeköy
Seda Özalp-Uyanık, Matematik Öğretmeni, Prof. Ali Kemal Yiğitoğlu Ortaokulu, Sarıyer
Uygulama Okulu Öğrenci Asistanları:
Özlem Kayıtmaz, MEF Üniversitesi Mat. Öğrt. Blm. öğrencisi [4. ve 5. sınıf sorumlusu]
iletişim: kayitmazoz@mef.edu.tr
Gizem Ünal, MEF Üniversitesi Mat. Öğrt. Blm. öğrencisi [6. ve 7. sınıf sorumlusu]
iletişim: unalg@mef.edu.tr
Katılımcı grubu: Online Uygulama Okulumuzda Matematik Uygulaması için 25 Üniversite öğrencimiz çalışmakta, onlara 7 öğretim elemanı destek olmaktadır. Matematik dersine yapılandırmacı bir yaklaşımla aktif katılım sağlamak isteyen 125 öğrenci katılıyor. Haftada 1 ders yapılıyor. Program 16 Nisan -15 Mayıs 2020 arasında olacaktır.
Okulun Özeti: Okul başlamadan önce, kendileri de hem alanda hem de akademisyen olarak çok deneyimli olan Üniversite Öğretim üyelerimizle her seviye için en önemli 4-5 matematik konusuna karar verildi. Okulun matematik müfredatı bu çerçevede çizildi. Mesela 5. sınıfta bir hafta 'kesirler' konusu işlenecektir. 12 sınıfımız vardır. Öğretmen adayları Üniversite öğretim elemanlarının desteği ve yönlendirmesi ile 'yapılandırmacı' ders planlarını hazırlıyorlar. Gerekli materyal veya video Çarşamba günleri velilere email ile gönderiliyor. Ertesi gün dersimiz var. Canlı derslerde 2 öğretmen adayı ve 1 yedek öğretmen hazır bulunuyor. Derslerde ayrıca en az bir Üniversite öğretim elemanı bulunuyor, özel Chatten yönlendirme vs yapabiliyorlar. Her ders sonrası kısa değerlendirme toplantıları oluyor ve sonrasında da bütün grubun katıldığı değerlendirme toplantıları oluyor. Yeni derslere hazırlanıyoruz. Döngü bu şekilde işlemektedir.
Programın çıktıları: Velilerden çok olumlu geri bildirimler gelmektedir. Çocukların matematiği sevmelerini ve MEF Üniversitesi öğretmen adaylarının çocuklara 'matematiği' sevdirmeleri amaçlanmaktadır. Yapılandırmacı yaklaşımlarla, çocuklara düşünme fırsatları vermek ve bu fırsatlar içinde 'matematiği' kullanmak temel hedefleri arasındadır. Nitekim bunların olduğu, hem velilerin hem de öğretmen adayların geri bildirimlerinden görülmektedir. Üniversitemizin 2. sınıf öğrencileri de Uygulama Okulunda belirlenen dersleri gözlemlemeleri, bir derslerinin Final ödevini yapmaları beklenmektedir. Uygulama Okulumuzdaki öğretmen adayları genellikle 1., 3., ve 4. sınıf üniversite öğrencileridir. Üniversite öğrencilerimizin kendi aralarındaki etkileşimi artmakla beraber, 'öğrenme ortamlarının' bu şekilde yapılandırılmasından çok memnunlar.
4. Sınıf Çevre ve Alan Konusu dersinden bir örnek
MEF Üniversitesi Eğitim Fakültesi Okulda Üniversite Modelini okul-üniversite iş birliğine dayalı olarak 2014 yılından beri yürütmektedir. Bu kapsamda sadece yetiştirdiği öğretmen adayları değil, tüm öğretim görevlileri de öğretmenlik deneyimine sahiptir. Eğitim fakültemiz araştırmacı öğretmen yetiştirmeyi de ilke edinmiştir. Deneyimli öğretim üyesi kadrosu ile yapılandırmacı bir bakış açısıyla öğretmen adaylarını yetiştirmeye devam etmektedir.
Okulların kapalı olduğu bu kriz döneminde (Covid-19 nedeni ile) evde kalan özellikle Devlet okulunda öğrenim gören çocuklarımızın eğitim-öğretim ihtiyacını önemsiyoruz. Bu kapsamda yapılandırmacı ve ters yüz eğitim yaklaşımı (flipped learning) odaklı bir matematik programının uygulamasını yapmayı hedeflemekteyiz.
Uygulama Okulu Öğretim Elemanları:
Doç Dr. Zelha Tunç-Pekkan, MEF Üniversitesi Mat. Öğrt. Blm. Dekan Yardımcısı
Doç Dr. R. Didem Taylan, MEF Üniversitesi Mat. Öğrt. Blm. Bölüm Başkanı
Bengi Birgili, MEF Üniversitesi Mat. Öğrt. Blm. Araştırma Görevlisi
Berna Güçlücan, Matematik Öğretmeni, MEF Okulları, Ulus
Semra Şentürk, Matematik Öğretmeni, MEF Okulları, Bahçeşehir
Hüner Uysal, Matematik Öğretmeni, IELEV, Çekmeköy
Seda Özalp-Uyanık, Matematik Öğretmeni, Prof. Ali Kemal Yiğitoğlu Ortaokulu, Sarıyer
Uygulama Okulu Öğrenci Asistanları:
Özlem Kayıtmaz, MEF Üniversitesi Mat. Öğrt. Blm. öğrencisi [4. ve 5. sınıf sorumlusu]
iletişim: kayitmazoz@mef.edu.tr
Gizem Ünal, MEF Üniversitesi Mat. Öğrt. Blm. öğrencisi [6. ve 7. sınıf sorumlusu]
iletişim: unalg@mef.edu.tr
Katılımcı grubu: Online Uygulama Okulumuzda Matematik Uygulaması için 25 Üniversite öğrencimiz çalışmakta, onlara 7 öğretim elemanı destek olmaktadır. Matematik dersine yapılandırmacı bir yaklaşımla aktif katılım sağlamak isteyen 125 öğrenci katılıyor. Haftada 1 ders yapılıyor. Program 16 Nisan -15 Mayıs 2020 arasında olacaktır.
Okulun Özeti: Okul başlamadan önce, kendileri de hem alanda hem de akademisyen olarak çok deneyimli olan Üniversite Öğretim üyelerimizle her seviye için en önemli 4-5 matematik konusuna karar verildi. Okulun matematik müfredatı bu çerçevede çizildi. Mesela 5. sınıfta bir hafta 'kesirler' konusu işlenecektir. 12 sınıfımız vardır. Öğretmen adayları Üniversite öğretim elemanlarının desteği ve yönlendirmesi ile 'yapılandırmacı' ders planlarını hazırlıyorlar. Gerekli materyal veya video Çarşamba günleri velilere email ile gönderiliyor. Ertesi gün dersimiz var. Canlı derslerde 2 öğretmen adayı ve 1 yedek öğretmen hazır bulunuyor. Derslerde ayrıca en az bir Üniversite öğretim elemanı bulunuyor, özel Chatten yönlendirme vs yapabiliyorlar. Her ders sonrası kısa değerlendirme toplantıları oluyor ve sonrasında da bütün grubun katıldığı değerlendirme toplantıları oluyor. Yeni derslere hazırlanıyoruz. Döngü bu şekilde işlemektedir.
Programın çıktıları: Velilerden çok olumlu geri bildirimler gelmektedir. Çocukların matematiği sevmelerini ve MEF Üniversitesi öğretmen adaylarının çocuklara 'matematiği' sevdirmeleri amaçlanmaktadır. Yapılandırmacı yaklaşımlarla, çocuklara düşünme fırsatları vermek ve bu fırsatlar içinde 'matematiği' kullanmak temel hedefleri arasındadır. Nitekim bunların olduğu, hem velilerin hem de öğretmen adayların geri bildirimlerinden görülmektedir. Üniversitemizin 2. sınıf öğrencileri de Uygulama Okulunda belirlenen dersleri gözlemlemeleri, bir derslerinin Final ödevini yapmaları beklenmektedir. Uygulama Okulumuzdaki öğretmen adayları genellikle 1., 3., ve 4. sınıf üniversite öğrencileridir. Üniversite öğrencilerimizin kendi aralarındaki etkileşimi artmakla beraber, 'öğrenme ortamlarının' bu şekilde yapılandırılmasından çok memnunlar.
Sınıf | Tarih 16 Nisan 2020 (1Ders) |
23 Nisan 2020 (1 Ders) | 30 Nisan 2020 (1 Ders) | 7 Mayıs 2020 (1 Ders) |
---|---|---|---|---|
4. Sınıf | Çevre ve Alan Hesaplamaları |
Kesirler (Birim, Basit, Bileşik) |
Kesirlerde Karşılaştırma, |
Zihinden işlemler Tahmin etme Problem çözme |
5. Sınıf | Kesirler |
Ondalık Gösterimler |
Yüzde problemleri |
Çokgenler |
6. Sınıf | Cebirsel İfadeler |
Kesir kavramı |
Oran |
Açılar |
7. Sınıf | Tam Sayılar (Negatif Sayıların Kuvveti) | Çarpma Bölme, Dört işlem (İşlem Önceliği- Sırası) |
Rasyonel sayılarda (negatif kuvvet alma, çok adımlı işlemler) |
Denklem Kurma Denklem Problemleri |
4. Sınıf Çevre ve Alan Konusu dersinden bir örnek

Planlama süreci için tıklayınız.
Öğretim Üyesi Gözünden Online Uygulama Okulu
Öğretim Üyelerinden Ders Planları Üzerine Geri Bildirim
Öğretmen Adaylarından Örnek bir ders materyali