Eğitim Fakültesi

Matematik Uygulama Programı Bahar 2020

Matematik Uygulama Programı

MEF Üniversitesi Eğitim Fakültesi
Uygulama Okulu 

Matematik Uygulama Programı
(16 Nisan 2020-15 Mayıs 2020)
Değerli Veliler ve Sevgili Öğrenciler, 

MEF Üniversitesi Eğitim Fakültesi Okulda Üniversite Modelini okul-üniversite iş birliğine dayalı olarak 2014 yılından beri yürütmektedir. Bu kapsamda sadece yetiştirdiği öğretmen adayları değil, tüm öğretim görevlileri de öğretmenlik deneyimine sahiptir. Eğitim fakültemiz araştırmacı öğretmen yetiştirmeyi de ilke edinmiştir. Deneyimli öğretim üyesi kadrosu ile yapılandırmacı bir bakış açısıyla öğretmen adaylarını yetiştirmeye devam etmektedir. 

Okulların kapalı olduğu bu kriz döneminde (Covid-19 nedeni ile) evde kalan özellikle Devlet okulunda öğrenim gören çocuklarımızın eğitim-öğretim ihtiyacını önemsiyoruz. Bu kapsamda yapılandırmacı ve ters yüz eğitim yaklaşımı (flipped learning) odaklı bir matematik programının uygulamasını yapmayı hedeflemekteyiz. 


Uygulama Okulu Öğretim Elemanları:
     Doç Dr. Zelha Tunç-Pekkan, MEF Üniversitesi Mat. Öğrt. Blm. Dekan Yardımcısı
     Doç Dr. R. Didem Taylan, MEF Üniversitesi Mat. Öğrt. Blm. Bölüm Başkanı
     Bengi Birgili, MEF Üniversitesi Mat. Öğrt. Blm. Araştırma Görevlisi
     Berna Güçlücan, Matematik Öğretmeni, MEF Okulları, Ulus
     Semra Şentürk, Matematik Öğretmeni,  MEF Okulları, Bahçeşehir
     Hüner Uysal, Matematik Öğretmeni, IELEV, Çekmeköy
     Seda Özalp-Uyanık, Matematik Öğretmeni, Prof. Ali Kemal Yiğitoğlu Ortaokulu, Sarıyer
     

Uygulama Okulu Öğrenci Asistanları:
    Özlem Kayıtmaz, MEF Üniversitesi Mat. Öğrt. Blm. öğrencisi  [4. ve 5. sınıf sorumlusu]
                                                              iletişim: kayitmazoz@mef.edu.tr 
    Gizem Ünal, MEF Üniversitesi Mat. Öğrt. Blm. öğrencisi   [6. ve 7. sınıf sorumlusu]
                                                              iletişim: unalg@mef.edu.tr 
    
Katılımcı grubu: Online Uygulama Okulumuzda Matematik Uygulaması için 25 Üniversite öğrencimiz çalışmakta, onlara 7 öğretim elemanı destek olmaktadır. Matematik dersine yapılandırmacı bir yaklaşımla aktif katılım sağlamak isteyen 125 öğrenci katılıyor. Haftada 1 ders yapılıyor. Program 16 Nisan -15 Mayıs 2020 arasında olacaktır. 

Okulun Özeti: Okul başlamadan önce, kendileri de hem alanda hem de akademisyen olarak çok deneyimli olan Üniversite Öğretim üyelerimizle her seviye için en önemli 4-5 matematik konusuna karar verildi. Okulun matematik müfredatı bu çerçevede çizildi. Mesela 5. sınıfta bir hafta 'kesirler' konusu işlenecektir. 12 sınıfımız vardır. Öğretmen adayları Üniversite öğretim elemanlarının desteği ve yönlendirmesi ile 'yapılandırmacı' ders planlarını hazırlıyorlar. Gerekli materyal veya video Çarşamba günleri velilere email ile gönderiliyor. Ertesi gün dersimiz var. Canlı derslerde 2 öğretmen adayı ve 1 yedek öğretmen hazır bulunuyor. Derslerde ayrıca en az bir Üniversite öğretim elemanı bulunuyor, özel Chatten yönlendirme vs yapabiliyorlar. Her ders sonrası kısa değerlendirme toplantıları oluyor ve sonrasında da bütün grubun katıldığı değerlendirme toplantıları oluyor. Yeni derslere hazırlanıyoruz. Döngü bu şekilde işlemektedir.

Programın çıktıları: Velilerden çok olumlu geri bildirimler gelmektedir. Çocukların matematiği sevmelerini ve MEF Üniversitesi öğretmen adaylarının çocuklara 'matematiği' sevdirmeleri amaçlanmaktadır. Yapılandırmacı yaklaşımlarla, çocuklara düşünme fırsatları vermek ve bu fırsatlar içinde 'matematiği' kullanmak temel hedefleri arasındadır. Nitekim bunların olduğu, hem velilerin hem de öğretmen adayların geri bildirimlerinden görülmektedir.  Üniversitemizin 2. sınıf öğrencileri de Uygulama Okulunda belirlenen dersleri gözlemlemeleri, bir derslerinin Final ödevini yapmaları beklenmektedir. Uygulama Okulumuzdaki öğretmen adayları genellikle 1., 3., ve 4. sınıf üniversite öğrencileridir. Üniversite öğrencilerimizin kendi aralarındaki etkileşimi artmakla beraber, 'öğrenme ortamlarının' bu şekilde yapılandırılmasından çok memnunlar.

 

Konu Tabanlı Planlama
Sınıf Tarih
16 Nisan 2020 (1Ders)
23 Nisan 2020 (1 Ders) 30 Nisan 2020 (1 Ders) 7 Mayıs 2020 (1 Ders)
4. Sınıf Çevre ve Alan Hesaplamaları

Kesirler (Birim, Basit, Bileşik)
Sayı Doğrusu

Kesirlerde Karşılaştırma, 
Denk Kesirler
Sayı Doğrusunda Kesirler


 

Zihinden işlemler Tahmin etme Problem çözme


 
5. Sınıf Kesirler

Ondalık Gösterimler

Yüzde problemleri

Çokgenler

6. Sınıf Cebirsel İfadeler

Kesir kavramı
Denk kesirler
Sayı dogrusunda gosterim, imkan olursa toplama 

Oran

Açılar


 
7. Sınıf Tam Sayılar (Negatif Sayıların Kuvveti) Çarpma Bölme, Dört işlem  (İşlem Önceliği- Sırası)

Rasyonel sayılarda (negatif kuvvet alma, çok adımlı işlemler)

Denklem Kurma Denklem Problemleri


 
 



 



4. Sınıf Çevre ve Alan Konusu dersinden bir örnek


 
 
 
Planlama süreci için tıklayınız.

 
 

Öğretim Üyesi Gözünden Online Uygulama Okulu

Öğretim Üyelerinden Ders Planları Üzerine Geri Bildirim

Öğretmen Adaylarından Örnek bir ders materyali

 

Bu internet sitesinde, kullanıcı deneyimini geliştirmek ve internet sitesinin verimli çalışmasını sağlamak amacıyla çerezler kullanılmaktadır. Bu internet sitesini kullanarak bu çerezlerin kullanılmasını kabul etmiş olursunuz. Çerezleri nasıl kullandığımız, sildiğimiz ve engellediğimiz ile ilgili detaylı bilgi için lütfen Çerez Politikası sayfasını okuyunuz.
x